arrow_back_ios Назад

Встановлення лічильника

Для встановлення лічильника абоненту необхідно звернутись у відділ збуту КП «Стрийводоканал» для написання відповідної заяви встановленого зразка (див. Заява). До заяви необхідно додати копії документу на право власності приміщення, паспорту власника, ідентифікаційний код та довідку про зареєстрованих осіб.

Вартість послуги прийому в експлуатацію (пломбування лічильника холодної води):

  • перше пломбування лічильників холодної води – 232,72 грн.

Заява

Ви якимось чином пошкодили пломбу на лічильнику або на водомірному вузлі чи випадково виявили її пошкодження.

Хід Ваших дій:

  • необхідно терміново звернутися до служби збуту КП «Стрийводоканал» та написати заяву про факт несанкціонованого зняття пломби. Якщо пошкодження пломби трапилося у вихідний день чи вечірній час, Вам слід в телефонному режимі повідомити про це диспетчера водоканалу (7-04-00);
  • чекати працівника водоканалу, який задокументує останній показник засобу обліку води. Після цього споживач зобов’язаний здійснити позачергову повірку засобу обліку води (коштом споживача) та подбати про його повторне пломбування. При повірці лічильника фахівці визначать наявність незаконного втручання в роботу вимірювального приладу, якщо таке було.

Наполегливо не рекомендуємо приховувати факт пошкодження пломбування на лічильниках, оскільки надалі (при виявлені цих обставин в ході чергової/позачергової перевірки) споживачеві буде здійснений перерахунок за нормою (в межах позовної давності).

Встановлювати лічильник води можна з допомогою спеціалізованої організації або самостійно. Однак прийняття його на облік і пломбування здійснюється лише після перевірки правильності його встановлення.

  • Розрахунки за використану воду згідно з показами засобів обліку будуть проводитися з моменту опломбування вузла обліку працівником відділу збуту КП «Стрийводоканал».

Мешканці багатоповерхівок, відповідно до Закону про ЖКГ, сплачуватимуть за фактично спожиті послуги водопостачання в своєму будинку при наявності загальнобудинкового комерційного обліку.

Неточна робота лічильників води, можливі зловживання окремих мешканців та ряд інших чинників можуть призводити до різниці між фактично спожитою водою в будинку та сумарним обсягом, визначеним за показами квартирних лічильників.

Щоб забезпечити справедливість нарахувань за фактично спожиту послугу водопостачання в багатоквартирному будинку, в Україні введено в дію законодавчі ініціативи на рівні законів, постанов, наказів, які регулюють новий метод нарахувань за послуги водопостачання і водовідведення у багатоквартирних будинках.

Мешканці багатоквартирного будинку сплачуватимуть за всю воду, яка зайшла в будинок.

Суть нововведення полягає у тому, що люди зобов’язані платити за фактично спожиті комунальні послуги, зокрема за всю воду, яка заходить до будинку. І якщо в приватному секторі і в бізнесі з реалізацією цього правила проблем немає, то в багатоквартирних будинках ситуація значно складніша. Проте, відповідно до нового законодавства, мешканці мають сплатити за всю воду, яка зайшла в будинок, а не тільки за ту, яку нараховано відповідно до показників лічильників. А отже – передбачається додаткове нарахування – середньомісячний розподіл різниці між загальнобудинковим комерційним лічильником та сумою індивідуальних лічильників у відокремлених приміщеннях (квартирах) розподіляється пропорційно їх споживанню.

Варто зазначити, що в багатьох багатоквартирних будинках, фіксується досить низька різниця – 2-5 метрів кубічних, (при фактичному використанні будинком 400 метрів кубічних на місяць) особливо в тих будинках, де індивідуальні лічильники знаходяться у місцях загального користування, і захищені від будь-яких втручань. А отже мешканці цих будинків практично не відчують змін в нарахуваннях і в сумах, вказаних у платіжці. Інша справа, коли йдеться про будинки, де обсяги різниці між загальнобудинковим комерційним лічильником та сумою індивідуальних (розподільних) лічильників є досить високі. Але водночас потрібно розуміти, що це є послуга, фактично використана мешканцями будинку і вона підлягає оплаті. Відповідно, законодавство врегульовує це питання.

Що передбачає порядок нарахувань в багатоквартирному будинку?

  1. Якщо в багатоквартирному будинку немає жодного індивідуального (розподільного) лічильника, то показник загальнобудинкового комерційного лічильника ділиться між усіма квартирами відповідно до кількості людей, які зареєстровані в будинку.
  2. Якщо в багатоквартирному будинку наявні індивідуальні (розподільні) лічильники в кожному відокремленому приміщенні (квартирі), нарахування відбуваються наступним чином – до показників квартирного лічильника розподіляється різниця між загальнобудинковим комерційним лічильником та сумою індивідуальних лічильників пропорційно обсягу споживання на квартиру.
  3. Якщо в багатоквартирному будинку частина квартир не мають квартирних лічильників – у такому випадку люди, які мають квартирні лічильники, платять суто по їх показниках. А вся різниця між загальнобудинковим комерційним лічильником та сумою індивідуальних лічильників розподіляється між людьми, які не встановили індивідуальних лічильників у своїх квартирах, залежно від кількості зареєстрованих осіб.

Схема нарахувань у багатоповерховому будинку

Звідки береться різниця в показниках загальнобудинкового комерційного і квартирних лічильників?

Насправді, йдеться не про аварійні витоки в мережі будинку. Основні причини, які призводять до різниці, наступні:

  • несвоєчасне або некоректне подання споживачами показників квартирних лічильників;
  • втручання в роботу вузлів обліку або свідоме порушення їх роботи;
  • різна метрологічна похибка між загальнобудинковим і квартирними вузлами обліку, в тому числі несвоєчасна метрологічна повірки власниками квартир своїх водолічильників;
  • відсутність доступу до квартирних вузлів обліку.

Адже мешканці мають різні за якістю і станом лічильники. Чимало споживачів, на жаль, можуть вдаватися до порушень, порушуючи роботу лічильників. Також неякісні лічильники можуть не обліковувати підтікання кранів чи бачків із водою, хоча при цьому витрачаються значні обсяги води. Тому нова законодавча ініціатива покликана реалізувати принцип відповідальності мешканців за стан свого будинку, за спожиті послуги і за обсяги споживання послуг водопостачання зокрема.

Як споживачі можуть вплинути на правильність, своєчасність і точність подачі показників лічильників у своєму будинку, щоб зменшити небаланс?

Для цього можна встановити систему автоматичного зняття показників – телеметрії – у всіх відокремлених приміщеннях (квартирах) багатоквартирного будинку. Тоді показники і нарахування автоматично надходять у базу водоканалу і ніхто не зможе втручатися в роботу лічильників чи подавати невірні показники. Однак встановлення таких систем потребує додаткових витрат і рішення щодо цього мають приймати безпосередньо власники багатоквартирного будинку.

Балансоутримувачі, або управителі багатоквартирних будинків можуть здійснювати внутрішній контроль за своєчасним і правильним наданням показів лічильників усіма власниками квартир.

Також є можливість зміни моделі договірних відносин, обрання моделі «Колективний споживач», яка дозволяє мешканцям колективно розподіляти витрати. Також, при такій моделі плата за абонентське обслуговування не нараховується, що дає можливість зробити по будинку економію витрат, пов’язаних із послугою водопостачання і водовідведення.

Нормативно правова база: